Jouw bedrijf staat binnenkort op een beurs en je wilt natuurlijk zo veel mogelijk opvallen! Het is dé plek om nieuwe mensen te ontmoeten en kennis te maken met potentiële klanten. Om daar eerst mee in contact te komen moet je natuurlijk wel de aandacht hebben getrokken en er vervolgens voor zorgen dat ze jou en jouw onderneming onthouden. Alleen hoe kun je opvallen op een beurs met jouw onderneming? Vooral tussen die honderden of wellicht duizenden mensen.
In deze blog geven we jou graag een aantal handige tips over hoe kun je opvallen op een beurs. Benieuwd? Ontdek hieronder de tips.
Kleding wordt jouw visitekaartje
Doordat het vaak druk en intensief werken is op een beurs is het verstandig om praktische, maar formele kleding te dragen. Onze voorkeur gaat daarom uit naar een mooie polo voor dames of heren. Onze polo’s zijn gemaakt van biologisch katoen. Dit natuurlijke materiaal heeft als voordeel dat het ademt in de zomer en warmte geeft in de winter. Een perfect kledingitem dus voor op een beurs. Naast een polo kun je er natuurlijk ook voor kiezen om een nette blouse of overhemd te dragen. Dit is echter wat formeler en je hebt dan ook lange mouwen aan. Het is geheel persoonlijk welk kledingstuk je prettig vindt om te dragen. De kledingstukken je ook laten bedrukken met je bedrijfslogo of een pakkende slogan. Dit is ook een manier om extra op te vallen tijdens een beurs.
Kleding bedrukken
Zoals je net al kon lezen is het mogelijk om kleding te laten bedrukken. Van blouses, tot polo’s, T-shirt en speciale werkkleding, het is allemaal mogelijk. Jij wilt opvallen. Hoe kan dat nu beter dan tijdens een beurs met kleding waar je eigenlijk ook reclame mee maakt. Er staat tenslotte een bedrijfsnaam, logo of pakkende slogan op bedrukt. Je kunt dus op die manier extra opvallen en toch nog een zakelijke indruk geven.
Tijdens een beurs sta je ook niet alleen maar bij je eigen beursstand. Rondlopen en bij andere beursstands staan en praten zorgt natuurlijk ook voor nieuwe contacten. Door opvallende bedrijfskleding te dragen en die dus bedrukt zijn ben je eigenlijk een wandelend visitekaartje. Geldt ook voor de werknemers tijdens de beurs. Op die manier wordt ook de naamsbekendheid van je bedrijf vergoot.
Na de beurs ook nog opvallen
Op een beurs is het belangrijk om op te vallen, maar na een beurs moet jouw bedrijfsnaam ook nog blijven hangen bij potentiële opdrachtgevers. Om daar voor te zorgen kun je de bezoekers die bij jouw beursstand zijn geweest iets extra’s meegeven. Je kunt bijvoorbeeld een katoenen tas bedrukken met jouw bedrijfsnaam en logo en daar nuttige goodies in doen. Originaliteit is daarbij heel belangrijk! Nieuwe opdrachtgevers onthouden jouw bedrijfsnaam beter wanneer er originele producten in de goodiebags zitten. Wees daarom ook niet te bang om grotere goodies, zoals een bidon of thermofles aan te schaffen. Deze producten zijn altijd en voor iedereen handig, waardoor ze langer zullen blijven hangen dan bijvoorbeeld een standaard pen of notitieboekje.
Pak daarom uit met je goodies en geef iets mee van waarde. Als je alleen maar standaard dingen geeft val je niet op en dat is tenslotte wel iets dat je wilt tijdens, maar ook heel belangrijk na een beurs. We hopen dat je wat hebt gehad aan de tips over hoe kun je opvallen op een beurs en deze wellicht zelf ook gaat toepassen. Voor vragen over het bedrukken of borduren van kleding kun je altijd contact met ons opnemen.